сряда, 18 февруари 2015 г.

Лимонови мъфини с белтъчно-медена глазура




Продукти за мъфините:
  • 125 г меко краве масло
  • 125 г захар кристал
  • 1 яйце + 1 белтък
  • настъргана кора на 1 лимон
  • 150 г брашно
  • 4 с. л. прясно мляко
  • 1/2 ч. л. бакпулвер
  • щипка сол

Продукти за крема:
  • 1 жълтък
  • 50 г захар
  • 1 с. л. нишесте
  • 200 мл прясно мляко
  • 1 ванилия
  • 1 с. л. краве масло

Продукти за белтъчно-медената глазура:
  • 1 белтък
  • 50 г захар
  • 1 с. л. мед
  • 30 мл вода


Приготвяне на мъфините:
Кравето масло и захарта се разбиват на пухкав крем. Добавят се яйцата и лимоновата кора.
Брашното, солта и бакпулвера се смесват в купа.
Половината от сухата смес се добавя към маслено-яйчената смес и се разбърква внимателно. Сипва се  прясното мляко, разбърква се и накрая се добавя и останалото количество суха смес. Разбърква се до хомогенност.
Тестото се разпределя във формички за мъфини.
Пече се на 180 градуса, около 20 минути.
След като се охладят мъфините се издълбават с помощта на уреда за издълбаване на чушки.


Приготвяне на крема:
Смесват се жълтъка със захарта и нишестето. Разрежда се с млякото, се поставя на котлона и се вари чрез непрекъснато бъркане до сгъстяване. 
Към готовият крем се добавя кравето масло и се ароматизира с ванилията.
След като крема изстине се пълнят мъфините. Върху крема се поставя издълбаното капаче.

Приготвяне на белтъчната глазура:
Захарта, меда и водата се слагат да заврат и се оставят да се сгъстят с консистенцията на течен мед.Разбива се белтъка с щипка сол и към него постепенно се прибавя горещия сироп на тънка струя, като разбиването продължава 4-5 минути, докато се получи много гъст и лъскав крем.
Глазурата се поставя в шприц и с негова помощ се украсяват мъфините.


Да ви е сладко с чаша ароматно кафе и чудесна мъфинка в ръка!


Рецептата е адаптирана изцяло от Слънчевата кухня на Ирина Купенска, като съм комбинирала две рецепти в една.
За мъфините тук.
За крема и глазурата тук.

29 коментара:

  1. Сигурна съм ,че този крем ги прави още по-божествени......Много ми хареса рецептата Хриси,а за снимките нямам думи:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Миленка! Това са ни любимите мъфини в къщи - с кремче и глазура са неустоими.
      Поздрави и прекрасен ден!

      Изтриване
  2. Прекрасни къпкейкета, Хриси! Когато един мъфин е украсен отгоре с глазура и т.н. се наричало къпкейк, а когато си е просто така тестян с плънка вътре и без никаква украса е мъфин. Това не го знаех до преди година, когато го прочетох в книгата 500 мъфина и къпкейка.
    Даже имам чувството, че всеки ден нови имена на храните се измислят- шантава работа.
    Ако ти допада наименованието къпкейк, може да го използваш :)
    Обожавам такива малки кексчета, а твоите са толкова примамливи!

    ПП: Аз пък си купих специален уред за правене на отвори в мъфините. Не съм се сещала, че може с този уред, но пък него изобщо го нямам в кухнята си. От известно време си търся зелен, но не откривам. Ще се задоволя накрая с иноксов.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, аз знам, че къпкейка е украсена мъфина и горе-долу това им е разликата. Понеже вече по-често се украсяват и мъфините, малко се припокриват двете понятия. Както пишеш и ти: шантава работа :)
      Благодаря ти за споделеното и ти пожелавам хубав ден с една топла прегръдка!

      Изтриване
  3. Прелестно-очарователни мъфини си приготвила, Хриси :) Толкова са изискани с тази лъскава глазура, достойни за най-изискани партита и вечери! Толкова е хубаво, че от едни лесни за изпълнение кексчета, можем да направим страхотно изкушаващи десерти :) Много ми харесват, Хриси!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Наистина с малко повече фантазия и от най-обикновен сладкиш можем да направим нещо достойно за празник.
      Топла прегръдка в този мразовит ден! :)

      Изтриване
  4. Пък хубави, бе :)..и несъмнено сладки с кафенцето!
    Прегръдка и хубав следобед!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много си вървят с кафето, особенно без другите му допълнения (ти се сещаш за какво говоря) :)
      Поздрави и прегръдки и от мен...и благодаря! :)

      Изтриване
  5. Това е класика, Хриси! Следобед е, слагам кафето, давай мъфинките;) Поздрави в този слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Марте съгласна съм с теб! Класика и то вкусна! Понеже са ми много любими и затова реших да ги споделя с вас. :)
      Поздрави и от мен... ама при нас е много мразовито :)

      Изтриване
  6. Красотички! Ще има и за мен, надявам се:))) Чудни са, Хриси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За теб винаги, Кате! :)
      Благодаря ти и спокойна вечер!

      Изтриване
  7. Прекрасно изпълнение, Хриси!
    Много много много апетитни!

    ОтговорИзтриване
  8. И аз се нареждам за мъфинче, Хриси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, класира се в последният момент :) Пазех една мъфинка за теб :)

      Изтриване
  9. Аз пък най харесвам да ги наричам кексчета, но пък и толкова харесвам всичко при теб, Хриси! Ей, голям съм лакомник, да знаеш. Добре че само гледам. :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Много си миличка :) Никакъв лакомник не си, щом само гледаш :)
      Сърдечна прегръдка за прекрасна вечер!

      Изтриване
  10. Много са нежни и изкушаващи!
    Снимките засилват още повече ефекта!
    Спокойна вечер, Хриси!

    ОтговорИзтриване
  11. Хриси,с удоволствие бих се засладила с не една бройка и да топна носле с пухкавата шапчица!Много кокетни и особено ме блазни,че си имат кремче в тумбачетата!Прегръдка и ведър петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, Роси, само колко хубаво си написала за кремчето в тумбачетата :) Много ме разсмя и ми направи денят по-ведър :)
      Прегръдка и весели почивни дни!

      Изтриване
  12. прекрасни рецепти,Хриси,всичко е показано много добре и обяснено,достъпно е откъм продукти,с радост и удоволствие опитвам твоите рецепти.Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че съм полезна и моите рецепти са достъпни за направа!
      Благодаря ти, Деси! :)

      Изтриване
  13. Много фини, елегантни и нежни -
    прекрасни малки бижута и чудесно съчетание на вкус и аромат.
    Благодаря, Хриси, хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря за хубавите думи, Дианка!
      Спорна и успешна нова седмица!

      Изтриване