понеделник, 3 ноември 2014 г.

Бисквити с фъстъчено масло



Мотаe се едно бурканче фъстъчено масло в хладилника, мръзне и зъзне, и никой не му обръща внимание. но като надничам тук и там и ето... Мария Митева от My Cooking Book Blog публикувала едни сладури с фъстъчено масло и не само аз се усмихнах, ами и бурканчето фръц-фръц: ,,Вече станах главен герой''.



Продукти:
  • 115 г захар
  • 80 г кафяв захар
  • 105 г меко масло
  • 150 г фъстъчено масло
  • 1 яйце
  • 190 г брашно
  • 3/4 ч. л. сода бикарбонат
  • 1/2 ч.л. бакпулвер
  • 1/2 ч. л. сол

Приготвяне:
Маслото и двата вида захар се разбиват с миксер. Добавя се разбитото с вилица яйце и след малко се прибавя и фъстъченото масло. Разбиването продължава до получаването на пухкава смес.
Брашното, двата вида сода и солта се смесват в купа или се изсипват на плот, и към тях се прибавя маслената смес. Меси се, докато се усвои напълно брашнената смес. Тестото се увива в стреч фолио и се поставя в хладилник. Тук чаровната Мария Митева пише, че най-добре е тестото да отлежи в хладилника 24 часа или минимум 2 часа. Аз го изчаках 2 часа и след това започнах да го разделям на 32 части (по рецептата на Мария), но ми се видяха големи бисквитките и ги оформих с големината на голям орех. Получиха се 40 броя.
Топчетата се овалват в кристална захар и се подреждат в голяма тава, постелена с хартия за печене. Всяко едно топче отгоре с помощта на вилица се притиска леко на кръст, като преди това вилицата се топва в какао.  Ако имате от старият модел вилица, използвайте нея, шарките стават по-хубави.

Бисквитите се пекат на 180 градуса 12-15 минути или до леко покафеняване. Отначало биквитите са меки, но след като изстинат стават твърди и хрупкави. Изчакайте леко да се охладят и тогава ги прехвърлете в поднос.



Благодаря на Мария Митева и нейният блог My Cooking Book Blog за чудесната рецепта, а на вас да ви е сладко! 

6 коментара:

  1. Тъкмо се настаних с кафето и фръц бисквитките ти пред мен.....вземам няколко, изглеждат ми много хрупкави и вкусни!
    Спорна седмица с прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че съм успяла да ти ги поднеса за кафето! :)
      Прегръдки и целувки, и от мен!

      Изтриване
  2. Хриси,как кокетно са се разположили в красивата кутийка,чудесно звучат бисквитките!Купила съм и аз фъстъчено масло за първо запознаване,да видим кога ще му дойде реда.Хубава седмица с повече усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси!
      Една приятелка ми каза, че нейните деца много обичали фъстъчено масло намазано на филии. Купих и аз, но нямаше желаещи за филии :), и много се зарадвах на рецептата на Мария.
      А бисквитките са много хрупкави с вкус на фъстъци.
      Хубава и спорна седмица!

      Изтриване
    2. А вкъщи господинът си умира за това масло. И точно на филийка си го хапва. Но не мисля, че ще откаже и от тези вкусни сладки - нито пък аз. :)
      Поздрави сърдечни, Хриси!

      Изтриване
    3. Благодаря, Гери!
      Поздрави и от мен! :)

      Изтриване