сряда, 12 ноември 2014 г.

Руло с ябълки


Една от първите ми публикации в блога беше Руло с праскови. Преди няколко дена моята сестра Ивана Кръстева от ,,С нож и вилица в ръка'' ни представи същото руло само, че с пълнеж от настъргани ябълки. Тя ми даде много хубава идея и ето днес аз също съм на вълна пандишпан, ябълки и канела :)
Експеримента ми се получи повече от добър. Много леко, ароматно и вкусно руло, окачествено у дома подобаващо с допълнително изядените парчета.

Продукти за рулото:
  • 6 яйца
  • 6 с. л. захар
  • 6 с. л. брашно
  • 1 с.л. какао
  • 1 ванилия

Продукти за пълнежа:
  • 3 големи ябълки
  • 5-6 с. л. захар 1 ч. л. канела
  • 125 г краве масло

Приготвяне:
Ябълките се обелват и се нарязват на тънки резенчета. Поставят се в малка тенджерка, поръсват се със захарта и канелата, добавя се вода, колкото леко да ги покрие и се варят на котлона до омекване на ябълките.

Яйцата се разбиват заедно със захарта на пяна. Ароматизира се с ванилията. Прибавя се пресятото брашно и сместа се разбърква внимателно с шпатула до обединяване на продуктите. Разделя се на две еднакви части. В едната част се поставя пресятото какао.

Кравето масло се разтопява и се излива в голямата тава на фурната. Върху него се подреждат отцедените ябълкови резенчета.


Двете пандишпанови смеси се поставят в два поша. Ако нямате пош, може да използвате полиетиленовите джобове, които използваме за документи. Взема се поша с бялата смес и се прави линия върху ябълките, следва линия с кафявата смес, после бяла и т. н. докато свършат и двете смеси и се запълни тавата.


 Взема се дървено шишче и с него се правят линии по дължина на тавата, като посоките се сменят.


Тавата се поставя в предварително загрята фурна на 180 градуса и се пече около 12-14 минути или до леко покафеняване на пандишпана.

Хартия за печене се посипва с 2-3 с. л. кристална захар, примесена с 1/2 ч. л. канела.
Изпечената смес се обръща върху хартията с плънката нагоре.
Навива се внимателно на руло и се оставя да се охлади.


Кафе, сладкиш и шепа усмивки имате от мен за добро настроение и прекрасен ден!





17 коментара:

  1. Красиво и вкусно! Взимам си едно парченце за кафето.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Заповядай, Габи! Много ще ти бъде вкусно с кафенцето :)
      Хубав ден!

      Изтриване
  2. Чудно е станало:) и красиво!
    Хубав ден и на теб с прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  3. Обожавам ябълки в сладкиши... Хриси, ама сте си достойни конкуренти със сестричката. :)
    Поздрави и за двете ви! Прекрасно ти е рулото, щях да забравя да те похваля...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, със сестра ми не сме конкуренти, а взаимно си помагаме, разбираме, уважаваме, допълваме и най-вече обичаме.
      Благодаря ти за поздравленията!

      Изтриване
    2. Хриси, грешно си ме разбрала. Съвсем не това имах предвид. Исках да кажа, че сте прекрасни кулинарки, а конкуренти беше с най-добро чувство - в смисъл, че и двете готвите страхотно (не във всяко семейство е така). Надявам се сега вече да няма недоразумения. ;)
      Поздрави!

      Изтриване
  4. Как изкушавате и двете.... ама вие си знаете, нали? Легнало ми е това руло ( и предното) на сърцето и това е. Прекрасно е твоето!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мъхче!
      Няма да съжаляваш, независимо кое руло ще направиш:)
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  5. Страшни сте и двете с Ивана, много ви се радвам!
    Рулцето ще опитам, твоето е по-шаренко:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)))...Веси, шаренкото по хваща окото, но и двете миришат на есен :)
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  6. Чудесно, вкусно и много красиво е това руло. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кати!
      Радваш ме с посещението си при мен :)
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Здравейте.залепнаха ябълките за тавата.Отлепих и наредих върху изпечен блат.
    Сложих 1 пакетче масло.Чакам да се охлади и да хапваме .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Анонимен! Съжалявам, че ябълките са се залепили за тавата, но аз нямах този проблем. Хубавото е, че сте ги наредили отново :)
      Да ви е сладко!

      Изтриване
  8. СТРАШНО ВКУСНО!!!!!БЛАГОДАРЯ ВИ!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ОтговорИзтриване